Flere av våre kunder har den siste tiden kontaktet oss angående Snapchat som annonseplattform, og da mer spesifikt om dette er en nyttig kanal å satse på. Dette avhenger selvsagt av hvilke mål man har og hvem man ønsker å nå – men svaret vårt på dette spørsmålet er som regel et rungende JA.
Snapchat har hatt en enorm vekst siden appen ble lansert for snart 10 år siden. Fra å ha vært en noe uoversiktlig bildedelingsapp hvor Snap’ene forsvant etter du hadde åpnet dem, har Snapchat utviklet tjenesten med et rikt utvalg av formater, filtre og tilsynelatende uendelige muligheter for deling av kreativt innhold. Dette har gjort Snapchat til en av verdens mest populære sosiale medier-apper med hele 280 millioner daglig aktive brukere på verdensbasis (Snapchat)
Så – hvorfor bør du vurdere å annonsere på Snapchat?
2: Snapchat passer for «alle»
For å komme i gang har Snapchat laget en enkel oppskrift her: https://ads.snapchat.com/getstarted. Orker du ikke sette deg inn i det? Kontakt oss, så ordner vi. 💪🏼
3: Skap oppmerksomhet rundt merkevaren din på en kreativ måte
Betalt innhold på Snapchat flyter sammen med det organiske, brukergenererte innholdet fra «vanlige» brukere. Det vil si at annonsene ikke nødvendigvis trenger å oppleves som forstyrrende for brukeren, så lenge man har innhold som er relevant og engasjerer.
Snapchat tilbyr mange måter å nå publikum på, enten målet ditt er å øke salg, få folk til å laste ned appen din, eller du ønsker å komme i kontakt med potensielle kunder. Her har man mange forskjellige annonseformater man kan leke seg med. Etter vår erfaring vil man komme langt med et kort og klart budskap, og vi ser at spesielt korte og profesjonelle videoannonser genererer svært gode resultater.
På denne fronten vil vi si at Snapchat er “langt fremme i skoene” når det gjelder forskjellige måter å nå publikum på. Man kan for eksempel velge “lens AR Experience”, hvor man utnytter Augmented Reality (på norsk utvidet virkelighet) til å formidle ditt budskap på en helt ny måte. Dette gir rom for alternative måter å markedsføre innholdet sitt på – her er det bare til å la kreativiteten få fri flyt og prøve seg frem. 🙂
4: Snapchat mer populær hos annonsører