Bilde sett ovenifra med en bok, en kaffekopp og en laptop

5 effektive måter å øke din e-postdatabase!

Er du interessert i å lære hvordan du effektivt og organisk kan øke din e-postdatabase? E-postmarkedsføring er en rimelig måte å få levert ditt budskap til både eksisterende og potensielle kunder. Ved å følge disse enkle stegene under vil din e-postdatabase vokse og rekkevidden bli bedre.


1. Optimaliser din nettside for opt-ins.

Om en person besøker din nettside betyr det ofte at denne personen er interessert i din bedrift, produkt eller tjeneste. Dette er noe du burde utnytte. Inkluder registreringsskjema på alle sidene av nettsiden din slik at vedkommende kan registrere seg og motta informasjon fra deg.


2. Oppfordre dine abonnementer til å dele og videresende dine eposter.

Benytt deg av mulighetene til å utnytte dine abonnementers nettverk. Implementer «del til sosiale medier» og «videresend til venn» knapper i hver e-post du sender. Din synlighet vil da øke, og du har større sjanse til å nå et stort antall potensielle og verdifulle kunder.


3. Inkluder en link i dine ansattes e-postsignaturer.

Ved å implementere dette steget vil du øke sjansen for økt trafikk til landingssider hvor brukere kan abonnere på dine eposter. Tenk på hvor mange personer du kommuniserer med via e-post på daglig basis. Om disse personene finner verdi i innholdet du sender dem i personlige e-poster, er det stor sjanse for at de benytter seg av muligheten til å trykke på linken som ligger ved for å lære mer om din bedrift.  


4. Lag et tilbud online. 

Hva med å lage en e-bok, rapport eller en guide innenfor ditt felt av ekspertise og tilby dette til kunder via en landingsside. For at kunder skal få tilgang til det du tilbyr, må de registrere sin e-postadresse i bytte. Et annet eksempel på “gaver” du kan tilby kunder i bytte mot deres e-postadresse er gratis online verktøy.


5. Samarbeid med partnere.

Ved å bruke en partners kilde kan du nå ut til en ny, men målrettet kundebase. Dette kan gjøres gjennom deres nettside, blogg eller nyhetsbrev. Ved å gjøre litt forarbeid kan du lett finne en rekke nettsider og utgivere som når din målgruppe. Vi anbefaler gjesteblogging som er en god måte å ekspandere din rekkevidde og drive trafikk til dine landingssider. Bare husk å inkludere en tydelig form for “call-to-action”, som i dette tilfellet vil være å abonnere på dine eposter.