Har du en drøm om at din bedrifts sosiale medier kanaler skal by på jevnlig og spennende innhold til dine følgere? Blir publisering av innhold en “overskuddsgreie” når du har tid til overs? Eventuelt noe som skjer i full fart mellom slagene? Hvis du kjenner deg igjen i dette kan vi trøste deg med at du ikke er alene – du er faktisk i ganske godt selskap. I tillegg vil vi informere om at det finnes enkle tiltak du kan ta for å få bukt med problemet en gang for alle.
Så hva kan du gjøre for å opprettholde jevnlig aktivitet i dine sosiale medier kanaler over tid? Svaret er: lag en publiseringsplan.
En publiseringsplan er en plan for alt innhold som skal publiseres i løpet av en gitt periode. Publiseringsplanen inneholder tekst, bilder, video, hashtags og linker, og gir en oversikt over hvilke datoer hvert innlegg skal publiseres.
Man lager altså helt ferdige innlegg som da bare gjenstår å copy-paste inn i et publiseringsprogram eller direkte i kanalen. På den måten sikrer man at aktiviteten opprettholdes i sosiale medier kanalene, selv i perioder hvor det er mye som skjer. Man står så klart fritt til å fylle på med flere innlegg fortløpende dersom det skjer spennende ting på kontoret, teambuilding eller annet som man ønsker å publisere et innlegg om.
For at arbeidet med publiseringsplanen skal gå mest mulig sømløst bør det utnevnes en sosiale medier-ansvarlig som lager publiseringsplanen.
Ved å gi ansvaret til en dedikert ansatt sikrer man at dette blir prioritert og at man beholder det samme uttrykket i alle poster. Da oppnår man den berømte røde tråden som er så viktig! Har du ikke en ansatt til dette kan vi selvsagt hjelpe deg!
Sjekk ut vår Instagram for inspirasjon og flere nyttige tips og triks om blant annet sosiale medier, publiseringsplan og mye mer!
Ønsker du hjelp med å komme i gang med publiseringsplan eller innhold til sosiale medier? Kontakt oss så tar vi en prat.
Meld deg på vårt nyhetsbrev og få vår publiseringsplan gratis: https://www.topofmind.no/nyhetsbrev/ eller huk av i boksen under.