Skip to content
971 54 780
hallo@topofmind.no
@topofmindas
Facebook-f
Instagram
Twitter
Linkedin
Youtube
Grønn markedsføring og grønnvasking
Grønn markedsføring - en trend?
Hva er grønnvasking?
1. Vær ærlig og etterrettelig
2. Pass på at bærekraftsarbeidet ikke bare skjer i kommunikasjons- og markedsavdelingen
3. Vær varsom med å snakke om viktigheten av bærekraft, natur, klima, menneskeverd og etisk handel, dersom man selv ikke har tatt reelle grep
4. Unngå å tåkelegge eller underkommunisere egne utslipp og negative avtrykk på klima, natur og mennesker
5. Vær varsom med å bruke en stor del av markedsbudsjettet på små tiltak som ikke gjør noe med det vesentlige fotavtrykket
6. Unngå å kjøpe god samvittighet gjennom klimakvoter eller ved å la andre plukke plast
7. Bruk de etablerte merkeordningene, eller jobb for å etablere gode merkeordninger på tvers av din bransje dersom det mangler
8. Vær forsiktig med uttrykk som “bedre for klima”, “bedre for naturen”, “bedre for miljøet” osv.
9. Vær varsom med å markedsføre virksomheten kun på bærekraftsmål den er god på
10. Vær forsiktig med å bruke donasjoner og sponsorater som bevis på at du jobber med bærekraft
Top of Mind stiller seg bak grønnvaskingsplakaten
Ønsker du å vite mer om grønn markedsføring? Legg igjen en melding i kontaktskjemaet, så kontakter vi deg for en prat!
Navn
Epostadresse
Melding
Ja takk, send meg gjerne nyheter, tilbud, tips & triks etc innen digital markedsføring.
Send