Vi mennesker har ulik tålmodighet når det kommer til hashtags på de ulike sosiale medier plattformene. På Instagram er vi vandt til å se en rekke hashtags i ett og samme innlegg, mens vi for eksempel på Facebook ikke ønsker å bli lesset ned med hastags. Disse forskjellene er det viktig å merke seg før du velger din hashtag-strategi for den relevante plattformen.
Hvilke hashtags du velger å bruke er avgjørende for trafikken og engasjementet posten din mottar. For å finne de beste hashtagene kan du ta i bruk søkefeltet på Instagram og Twitter, eller ta i bruk sider som Hashtagify.me. Hashtagify.me gir muligheten til å filtrere søket basert på plattform, få opp forslag til relaterte hashtags, samt gir innsikt i populariteten til hashtagen.
Du finner også mange apper som tilbyr mye av det samme som for eksempel Hashtag Manager for Instagram.
Så hvordan bør sammensetningen av hashtags se ut? Finn gjerne 3-4 hashtags du alltid bruker for din bedrift. Dette er for eksempel bedriftens firmanavn og motto. Bruk også generelle hashtags relevant for din bransje, hold et øye med hvilke som er relevante til enhver tid. Du bør også inkludere relevante hashtags for det spesifikke innlegget du poster.
Vi elsker kunnskapsoverføring, nye apper og deling av tips. Sjekk ut bloggen vår for flere nyttige artikler, eller meld deg på vårt nyhetsbrev under, for å få tips og triks før alle andre. Ta en titt på vår profil på Instagram for å se litt mer av hverdagen til Team Top of Mind, og hvilke apper, funksjoner og nyheter vi tester ut. Vi elsker sosiale medier, og hjelper gladelig bedriften din med alt fra innlegg og poster, til teknisk oppsett og forbedring.