Slutt på cookies! Hvem spiste dem og hva vil skje nå?

Slutt på cookies! Hvem spiste dem og hva vil skje nå? Google har avklart at Cookies tredjepartsdata vil forsvinne ved utgangen av 2023. Betyr det slutten på innhenting av informasjon av aktiviteten din på nett gjennom Google og Facebook? Vi vil i denne artikkelen gi deg et raskt og enkelt overblikk! 🍪 Men først av […]
Grønn markedsføring og grønnvasking

Grønn markedsføring og grønnvasking Vi beveger oss inn i en ny fase når det kommer til det grønne skiftet. Det vil si at de politiske målene er satt, samtidig som flere teknologiske løsninger har blitt tilgjengelig. Flere bedrifter tilbyr nå bærekraftige alternativer, noe som er med på å gi dem økt oppmerksomhet. Bærekraft har blitt […]
Hvordan opprettholde aktiviteten i sosiale medier kanalene dine?

Hvordan opprettholde aktiviteten i sosiale medier kanalene dine? Har du en drøm om at din bedrifts sosiale medier kanaler skal by på jevnlig og spennende innhold til dine følgere? Blir publisering av innhold en “overskuddsgreie” når du har tid til overs? Eventuelt noe som skjer i full fart mellom slagene? Hvis du kjenner deg igjen […]
Kom i gang med nyhetsbrev

Kom i gang med nyhetsbrev Nyhetsbrev og e-postmarkedsføring skiller seg vesentlig ut fra andre former for digital markedsføring. I dette blogginnlegget skal vi fortelle deg hvordan du kommer i gang med nyhetsbrev, hva et nyhetsbrev kan brukes til og hvorfor du skal benytte nyhetsbrev som del av din digitale strategi. Med nyhetsbrev opparbeider man seg […]
Merking av reklame i podcast

Merking av reklame i podcast De siste årene har det pågått både debatter og kampanjer for å bedre merking av reklame. I sosiale medier ser vi gjerne at innhold er merket med “spons”, “reklame” eller lignende. Men hvilke regler gjelder når det er snakk om merking av reklame i podcast? Dette har vi undersøkt nærmere […]
Det du trenger å vite om Google Analytics 4

Det du trenger å vite om Google Analytics 4 Dersom du har trykket deg inn for å lese dette innlegget, har du mest sannsynlig en viss peiling på hva Google Analytics er. Du har også mest sannsynlig fått med deg at Google Analytics 4, forkortet til GA4, har blitt rullet ut for lengst. Men hva trenger […]
Størrelser og format for Google og SoMe

Størrelser og format for Google og sosiale medier Mange kunder spør oss ofte om hvilke størrelser og format som skal brukes i de ulike digitale flatene som for eksempel Google Ads, Facebook, Instagram, Snapchat, LinkedIn, Schibsted osv. Derfor har vi samlet alt dette til, hva vi vil si, er et svært nyttig blogginnlegg. Du leser […]
Opprettholde aktivitet – LinkedIn miniserie del 4

Opprettholde aktivitet – LinkedIn del 4 Da var tiden kommet for den siste artikkelen i vår LinkedIn miniserie. I denne serien av totalt fire artikler har vi blant annet sett på hva som er en god profil, hvordan man poster engasjerende innlegg og hvordan man bygger nettverk. Forrige innlegg handlet om innlegg og poster. Nærmere […]
Innlegg og poster – LinkedIn miniserie del 3

Innlegg og poster – LinkedIn del 3 Da var dags for artikkel nr. 3 i vår LinkedIn miniserie. I denne serien skal vi totalt publisere fire artikler, med innhold om alt fra hva som er en god profil, til hvordan man kan bruke LinkedIn til å dele innlegg og nyheter. Forrige innlegg handlet om hvordan […]
Nettverk og aktivitet – LinkedIn miniserie del 2

Nettverk og aktivitet – LinkedIn del 2 Velkommen til artikkel nr. 2 i vår LinkedIn miniserie. I vår LinkedIn miniserie skal vi totalt publisere fire artikler, med innhold om alt fra hva som er en god profil, til hvordan man kan bruke LinkedIn til å dele innlegg og nyheter. Forrige innlegg handlet om hvordan man […]