En god profil på LinkedIn – LinkedIn miniserie del 1

Miniserie om LinkedIn

En god profil – LinkedIn del 1 Da er vi i gang med artikkel nummer én i vår LinkedIn miniserie. Fremover skal vi publisere totalt fire artikler om LinkedIn. Innholdet vil omhandle alt fra hvordan man skaper nettverk og aktivitet, til hvordan man kan bruke LinkedIn til å dele innlegg og nyheter. I dette innlegget […]

Introduksjon – En miniserie om LinkedIn

Miniserie om LinkedIn

LinkedIn introduksjon – En miniserie om LinkedIn Heisann! Velkommen til det første innlegget i en miniserie av artikler om LinkedIn. LinkedIn er et spennende univers, og et sosialt nettverk som har eksistert siden 2003. Du tenker kanskje at LinkedIn er utdatert? Tro om igjen! LinkedIn har over 774 millioner (!) medlemmer i mer enn 200 land. Bare […]

SEO kort forklart og 4 tips for å lykkes

SEO - Innlegg, Google

SEO kort forklart og 4 tips for å lykkes Søkemotoroptimalisering, forkortet SEO, handler enkelt forklart om å få en nettside til å rangere høyere i søkemotorer.  Alle bedrifter som ønsker vekst og har en nettside bør drive søkemotoroptimalisering. Helt grunnleggende kan man si at SEO leder til mer trafikk på nettsiden, mer konsekvent trafikk til […]

Regler for konkurranser i sosiale medier

Regler for konkurranser i sosiale medier

Regler for konkurranser i sosiale medier Det er ingen hemmelighet at konkurranser i sosiale medier kan være en smart og effektiv måte å markedsføre egne produkter og tjenester på. Når man utvikler en markedsstrategi står gjerne sosiale medier som den viktigste delen av strategien. Enten målet er mersalg, likes, klikk, sponsorer, leads eller lignende, vil […]

10 apper du bør laste ned i sommer

View over Bergen

10 apper du bør laste ned i sommer. Du vet når du har sjekket alle varsler, svart på alle meldinger og lest dagens nyheter… men fremdeles sitter med mobilen i hånden og sveiper på hjemskjermen? Vi har 10 tips til deg – ti app-tips, altså. Dette er apper du kan ha med på roadtripen, i […]

Møt Jon-Åsmund! Vår nye tech-medarbeider.

Ansatt tech medarbeider

Møt Jon! Vår nye tech-medarbeider. Etter ett år med korona og i disse spesielle tider har flere og flere fått øynene opp for tech verdenen, digital tilstedeværelse og godt innhold. Dette har bidratt til å øke oppdragsmengden vår innen blant annet video, lyd og grafikk. Slike virkemidler er utrolig viktige for å skille seg ut, […]

Clubhouse: Hva er det og bør det brukes til markedsføring?

Clubhouse: Mobiltelefon med sosiale medier på skjermen: Clubhouse appen

Clubhouse: Hva er det og bør det brukes til markedsføring? Det er ingen tvil om at Clubhouse, det nye lydbaserte sosiale mediet, har tatt sin del av mediekaken. Det er lenge siden vi har sett så mye omtale og pressedekning rundt en ny digital plattform. Så langt har appen klart å beholde noe av det […]

Skap engasjerende Instagram Stories med disse appene

Skap engasjerende Instagram Stories med disse appene For å forenkle din digitale hverdag i sosiale medier deler vi i Top of Mind et knippe redigeringsverktøy som du kan bruke for å skape engasjerende Stories på Instagram. Disse skiller deg fra mengden bedriftsstories på Instagram. Enten du er markedsfører, sosiale medier-ansvarlig eller kommunikasjonsmedarbeider tipper vi du ofte […]

Hvorfor og hvordan du tømmer hurtigminne (cache)

Sosiale medier - Digital markedsføring

Hvorfor og hvordan du tømmer hurtigminne (cache) En av komponentene i programvaren din heter “cache”. Cachen er hurtigminne på enheten din, som samler data til harddisken. Formålet til hurtigbufferen er å kunne laste inn nettsider raskere og gjør at enheten ikke må laste ned informasjonen hver gang du besøker siden. Med andre ord gjør hurtigminnet […]

Økt rekkevidde og engasjement med live streaming

Økt rekkevidde og engasjement med live streaming Live streaming er i sterk vekst og har blitt hyllet som noe av det beste du kan gjøre for å styrke merkevaren din. Grunnen for dette er at kunden sitter igjen med en personlig og menneskelig tilknytning til merkevaren etter en livestream. Jo større tilknytning en kunde har […]