Nyhetsbrev og e-postmarkedsføring skiller seg vesentlig ut fra andre former for digital markedsføring. I dette blogginnlegget skal vi fortelle deg hvordan du kommer i gang med nyhetsbrev, hva et nyhetsbrev kan brukes til og hvorfor du skal benytte nyhetsbrev som del av din digitale strategi.
Med nyhetsbrev opparbeider man seg som bedrift en liste med interessenter som har samtykket til å motta nyhetsbrev. Ettersom interessenter har meldt sin interesse for bedriften ved å melde seg på nyhetsbrev, er dette trolig en form for kunde eller “ambassadør” av bedriften. Kommunikasjonen mellom din bedrift og mottakerne av nyhetsbrevet deres, må derfor tilpasses denne gruppen.
Nyhetsbrev kan brukes til så mangt, men i hovedsak benyttes nyhetsbrev for å kunne fortelle kundene dine om produkter bedriften tilbyr, om nyheter eller annen informasjon som bidrar til lojalitet, eller for å skape en eksklusiv plattform for lojale kunder med tilpassede tilbud.
Med skreddersydde nyhetsbrev og e-postmarkedsføring sørger vi for at dere som bedrift når ut til potensielle kunder og den foretrukne målgruppen med gode tips, tilbud og inspirerende innhold. Alt for å kunne skape gode ambassadører for bedriftens produkter eller tjenester.
Å benytte seg av nyhetsbrev som en form for markedsføring har flere fordeler. Det gir deg mulighet til å holde en form for personlig kontakt med kundene dine, noe som kan resultere i mer lojale kunder med høyere tillit til merkevaren din.
Videre vil et nyhetsbrev kunne skape mer trafikk til nettsiden din, som igjen kan resultere i bedre søkemotoroptimalisering. Dette fordi man får økt tillit blant søkemotorene, som vil føre til en bedre plassering i søkeresultatene på eksempelvis Google.
Til sist vil nyhetsbrev kunne medføre indirekte salg. Ved å benytte seg av markedsføring via nyhetsbrev gir du kunden informasjon om et produkt eller en tjeneste, noe som indirekte vil kunne føre til et salg av produktet eller tjenesten du har fortalt om til mottakeren av nyhetsbrevet.
Vi i Top of Mind har inngått partnerskap med Make. Make er et system for å lage og sende nyhetsbrev. De har spesialtilpasset seg norske bedrifter og det norske markedet. På denne måten sikrer man en mer sømløs utsending av nyhetsbrev, tilpasset bedrifter som ønsker å markedsføre seg i Norge. Make lagrer i tillegg alle personopplysninger i Norge for å gjøre det enkelt og trygt for norske bedrifter.
Ved å bruke Make sitt system for produksjon og utsending av e-postmarkedsføring får man nyhetsbrev som ser fine ut i alle e-postlesere. De er også kjent for en skyhøy leveringskvalitet, i form av høy troverdighet og få e-poster som havner i “uønsket” eller “spaminnboksen”.
Alle Make sine utsendelsesservere er plassert i Norge, og all informasjon lagres og sendes i henhold til GDPR. Make signerer ikke kunder med lister som ikke er bygget på eksplisitt samtykke, og dette bidrar til at leveringskvaliteten blir så høy.
Med Make som partner, sørger vi i Top of Mind for å levere god kvalitet på innhold og design til bedriftens nyhetsbrev, samt at utsending og lagring går sømløst for seg.
Det er mange fordeler med å benytte seg av oss i Top of Mind til å produsere, designe og sende ut nyhetsbrev og e-postmarkedsføring, her er noen:
Vi kan bistå bedriften din med hele prosessen med nyhetsbrev. Fra oppsett, drift og vedlikehold, til faste utsendinger, enkeltkampanjer, design og innhold.
Om dere har noen kreative sjeler på laget, kan vi også bistå bedriften med kompetanseoverføring og “brainstorming”.
Mulighetene er mange, og vi står klare for å hjelpe din bedrift å nå nye høyder med markedsføring via nyhetsbrev. Om dere ønsker å ta dere av hele nyhetsbrevet selv, kan vi gjerne bistå med utsending via Make.
Alt er opp til dere som bedrift, og deres ønsker. Sjekk gjerne ut vår Instagram for å se hvordan vi jobber!